Prăbușirea pieței crypto din această varăa făcut ca foarte mulți investitori să piardă sume importante. De exemplu, Bitcoin a scăzut cu circa 70% față de luna noiembrie.

Această situație afectează și lumea fotbalului! 19 dintre cele 20 de cluburi din Premier League au cel puțin un sponsor din lumea crypto. De asemenea, aproape toate echipele au promovat diferite NFT-uri și jetoane virtuale în ultima perioadă, iar toate acestea s-au prăbușit, arată The Athletic.

S-a spart bula crypto și în Premier League

Arsenal a lansat recent un token (un fel de monedă virtuală) pentru suporteri, prin intermediul Socios.com. Cei care cumpărau acest jeton online, care funcționează pe principiul crypto, aveau posibilitatea să facă parte dintr-o comunitate restrânsă a suporterilor, care își puteau exprima opinia în anumite situații. Ca un fel de abonament interactiv.

Un „Arsenal token” a costat la început 2 Lire, a urcat până la o valoarea de 6 Lire, iar acum a scăzut la circa 1,5. Clubul se apără și spune că riscurile au fost prezentate de la început.

Socios.com mai lucrează alături de încă cinci cluburi din Premier League: Crystal Palace, Aston Villa, Everton, Leeds United și Manchester City. Toate aceste cluburi au emis „tokens” pentru suporteri, iar toți fanii care au achiziționat aceste jetoane sunt acum în pierdere. Valoarea fiecăruia a ajuns la circa 1 – 1,5 lire sterline.

Chelsea are unul dintre cele mai mare contracte de sponsorizare cu o companye crypto, este vorba despre WhaleFin. Aceștia plătesc anual circa 20 de milioane de lire sterline, iar recent au decis să se implice și la Atletico Madrid. Compania a promovat în această perioadă un NFT fondat de John Terry, Ape Kids Football Club, care în prezent este antrenor în academia lui Chelsea.

În mod incredibil, NFT-ul lui Johh Terry a suferit o scădere de 99% în ultima lună. De la 656 de dolari, prețul pe piață a ajuns la sub 50 de dolari. Tammy Abraham sau Ashley Cole au promovat Ape Kids Football Club, dar totul s-a dus de râpă.

NFT-urile lui Liverpool, un dezastru

În luna martie, Liverpool a promovat o serie de NFT-uri care întruchipau jucătorii de pe Anfield și pe managerul Jurgen Klopp. Proiectul s-a dovedit un eșec total.

Liverpool a scos la vânzare 171,072 astfel de modele, în speranța că va încasa în jur de 8 milioane de lire sterline. Spre uimirea celor de pe Anfield, numai 6% dintre NFT-uri au fost achiziționate. La început, prețul acestora era de 57 de lire sterline / bucată. Acum, unele se vând cu 9 lire sterline.

West Ham anunțat pe 9 mai că are un nou sponsor, PeakDeFi, un fel de fond de investiții pentru piața crypto, din Dubai. Această companie este asociată cu moneda virtuală PEAK. Din august 2021 și până astăzi, această criptomendă și-a pierdut 99% din valoare.

Watford a promovat Bitcoin începând cu sezonul 2019/2020, iar ulterior a ajuns la un parteneriat și cu Dogecoin. Numai că această criptomendă extrem de instabilă a luat-o la vale în ultima perioadă. Dacă un suporter al echipei Watford ar fi investit în Dogecoin la momentul anunțării parteneriatului, ar fi pierdut până acum 80% dintre acei bani.

Dacă ți-a plăcut ce tocmai ai citit,  alătură-te comunității de fani Premier League din România. Newsletter-ul nostru vine în fiecare vineri, pe e-mail și pe Whatsapp.

Pasionat de tot ce înseamnă sport și captivat de poveștile din afara terenului.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată.