Cum Burger King a făcut din Stevenage FC cea mai populară echipă din FIFA 20

Din când în când mai apar și idei out of the box și campanii de marketing care te lasă cu gura căscată. Cam așa am fost eu ieri când am văzut ceea ce a ieșit din triunghiul Burger King – Stevenage FC – FIFA. „Not only the big teams, but also the smaller ones are poised for something big,” spunea excelent Marcelo Pascoa, cel care a condus strategia de marketing de la Burger King.

Ce-au gândit cei de la Burger King?

Prin iunie 2019, compania de fast-food a decis să devină sponsorul principal al echipei Stevenage, logo-ul Burger King urmând să apară pe tricoul de joc al fotbaliștilor. Stevenage Who? Echipa situată în prezent pe penultimul loc din ultima ligă de fotbal profesionist in Anglia n-a câștigat mai nimic în cei 44 de ani de existență, iar cea mai bună performanță din istorie a fost un loc 6 în liga a treia engleză.

Trucul celor de la Burger King a fost simplu, devenind sponsorul lui Stevenage, compania și-a asigurat afișarea logo-ului în popularul joc FIFA 20, alături de cele mai mari cluburi de fotbal din lume. Dacă la un meci pe stadion, veneau câteva mii de oameni, pe PC sau consolă jocul e accesat de milioane de utilizatori, iar vizibilitatea logo-ului crește exponențial.

Dar asta a fost doar prima fază a tacticii de marketing care a stârnit un val de reacții zilele trecute.

Ce-a urmat? #TheStevenageChallenge

Cei de la Burger King au dat startul unui chalenge în social media, etichetat cu hashtag-ul #TheStevenageChallenge. Ideea a fost ca jucătorii de FIFA să fie convinși să aleagă în joc micuțul club din liga a patra engleză în detrimentul coloșilor Real Madrid, Barcelona, PSG etc.

Pentru a face jucătorii de FIFA să renunțe la comoditatea de a juca cu cele mai bune echipe, compania de fast-food a oferit premii pentru cei care alegeau Stevenage în joc, marcau un gol cu ei și apoi distribuiau golul în social media cu hashtag-ul #TheStevenageChallenge. Campania s-a lansat în SUA, China, Mexic, Brazilia și câteva țări din Europa. Burger King a oferit burgeri pentru fiecare gol share-uit, uneori oferea și livrare gratuită la domiciliu sau șansa de a mânca Whoppers „din partea casei” pentru tot restul anului.

Ce a urmat a depășit așteptarea oricui. Utilizatorii jocului au apreciat ideea, tot mai mulți au început să joace cu Stevenage, iar unii chiar au transferat virtual la Stevenage staruri precum Messi, Ronaldo și Mbappe. Imaginile cu aceștia în echipamentul alb-roșu al unui club mic din Anglia cu logo-ul Burger King pe piept au făcut ocolul Internetului.

Zeci de mii de goluri marcate de Stevenage FC în FIFA 20 au fost postate în social media, iar Stevenage FC a devenit cel mai popular club de fotbal din jocul FIFA.

FIFA EA SPORTS, mai mult decât un joc

Mai e cineva care crede că fotbalul e doar un joc și că FIFA EA SPORTS e doar un joc pe PC/consolă? Popularitata din FIFA a clubului Stevenage FC a trecut de barierele virtualului, iar tot mai mulți oameni care habar n-aveau de existența acestui club au început să se intereseze de micuțul club din Hertfordshire. Ba chiar, spre suprinderea tututor, pentru prima dată în istoria lui Stevenage, clubul a anunțat că a vândut toate tricourile produse pentru suporteri în acest an.

Campania genială reușită de Burger King a fost apreciată la nivel global, iar compania de fast-food a primit cinci premii la ediția din 2020 a The Gold Pencils, una din cele mai prestigioase gale dedicate marketingului digital.

surse: contagious.com; Harry Marketing’s newsletter;

PS: Pe Tackle.ro, voi mai scrie în perioada următoare câteva articole despre impactul subestimat al jocului FIFA în rândul utilizatorilor: cum jocurile ne afectează percepția asupra fotbalului și cum playlist-urile din jocul FIFA au fost Spotify-ul copilăriei noastre.

Dacă ți-a plăcut ce tocmai ai citit,  alătură-te comunității de fani Premier League din România. Newsletter-ul nostru vine în fiecare vineri, pe e-mail și pe Whatsapp.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment