AnalizăFeatured

Etapa 15 din Premier League. Și a mai dispărut un elefant

Chelsea, Liverpool și City ne-au oferit un start-record de sezon, dar londonezii par să fi ieșit din cursă.

Etapa 15 din Premier League vine cu oarece clarificări în ceea ce privește lupta la titlu sau pentru locurile de Champions League.

Chelsea pierde suprinzător și, în ciuda eleganței din jocul de posesie impus de Sarri, ajunge pe 4, la 10 puncte de lider. Spurs spală rușinea din derby și recapătă locul 3, iar Arsenal remizează pe Old Trattford, după o comedie a erorilor defensive.

Rezultate și marcatori în etapa 15 din Premier League

• Bournemouth – Huddersfield 2-1 (Wilson, Fraser/Kongolo)
  • Brighton – Crystal Palace 3-1 (Glenn Murray, Balogun, Andone/Milivojevic)
  • West Ham – Cardiff 3-1 (Lucas Perez x2, Antonio/Josh Murphy)
  • Watford – Manchester City 1-2 (Doucure/Sane, Mahrez)
  • Burnley – Liverpool 1-3 (Cork/Milner, Firmino, Shaqiri)
  • Everton – Newcastle 1-1 (Richarlison/Rondon)
  • Fulham – Leicester 1-1 (Kamara/Maddison)
  • Wolverhampton – Chelsea 2-1 (Jimenez, Jota/Loftus-Cheek)
  • Man. United – Arsenal 2-2 (Martial, Lingard/Mustafi, Rojo-autogol)
  • Tottenham – Southampton 3-1 (Kane, Moura, Son/C.Austin)

Clasament după etapa 15 din Premier League

Plusuri

+ Wolverhampton. Abonați la rubrica minusuri de câteva etape, Portugalia B reușește o victorie total neașteptată și de o eficiență maximă, contra jucătorilor conduși de Sarri. Două șuturi pe spațiul porții au trimis lupii, reușind să marcheze de 2 ori, după ce au fost conduși încă din start-ul partidei.

+ Alisson & Van Dijk. Au existat destule voci care au criticat sumele plătite de Liverpool pe VVD și Alisson. Sosirea celor doi a revoluționat total jocul lui Liverpool, iar acum cormoranii au cea mai bună defensivă din Premier League. Mai mult, câștigă meciuri fără prea multe grimase pe față și își permit să joace cu ‘echipa a doua’ în deplasarea de la Burnley. Care sunt numele care nu lipsesc niciodată din primul 11? Alisson & Vad Dijk, probabil cel mai bun portar, respectiv cel mai bun fundaș din competiție.

+ Son. După un start de sezon ezitant, marcat și de participarea la Jocurile Asiei cu echipa națională de fotbal, sud-coreeanul pare a-și fi regăsit forma din sezonul trecut și locul de titular. Sonaldo a fost electrizant cu Chelsea, a fost cel mai bun om al lui Spurs în înfrângerea cu Arsenal și continuă să livreze și cu Southampton.

+ Torreira. În vară, la Tackle Show podcast, identificam transferul lui Torreira ca cea mai inspirată mutare a noului antrenor. Arsenal avea nevoie de un jucător de profilul lui acolo, la mijloc, să compenseze din lipsa de agilitate a lui Xhaka. Lucas a început sezonul pe bancă, dar în ultimele meciuri a afișat o formă excelentă, culminată cu gol contra lui Spurs și assist pe terenul lui United.

+ Wilson & Fraser.  Duo-ul lui Bournemouth este principalul motiv pentru care ‘cireșele’ sunt în acest moment revelația Premier League. Cei doi au colaborat (gol sau pasă de gol) deja la 6 dintre golurile marcate de Bournemouth. Niciun astfel de parteneriat din sezonul trecut nu a depășit 7 reușite!

+ Andone. Din decembrie 2013 nu mai marcase un român în Premier League. Mai știți care era acela? Ei bine, am așteptat ceva luni debutul lui Florin în Premier League, însă atacantul nu a dezamăgit: 2 goluri în ultimele 2 meciuri, ultimul din postura de rezervă. Andone poate profita de accidentarea căpitanului Murray și lipsa de formă a ‘vedetei’ Locadia pentru a se impune ca principală soluție pentru atacul lui Brighton.

+ Rondon. Tancul din atacul lui Newcastle a contribuit la revitalizarea echipei lui Benitez din perioada recentă, marcând 3 goluri în ultimele sale 4 apariții.

+ Perez. Intrat pe teren din postura de rezervă, fostul atacant de la Arsenal a decis partida de pe teren propriu contra celor de la Cardiff, marcând o dublă. Având în vedere punctele acumulate de spaniol, programul relativ facil al lui West Ham în perioada următoare și accidentarea lui Arnautovici, Perez ar putea fi o opțiune serioase pentru atacul din Fantasy Premier League. Ultimul jucător care marca o dublă din postura de rezervă a fost Wanchope, în aprilie 2000!

+ Fabianski. Portarul polonez al ciocănarilor devine specialistul penaty-urilor din Premier League. Ultimele 3 lovituri de pedeapsă dictate împotriva lui West Ham au fost apărate de Fabiaksi. Impresionant!

Minusuri

– Duffy. Un gest golănesc, unul are nu are ce căuta pe terenul de fotbal, putea costa scump gazdele. Duffy poartă o discuție aprinsă cu van Aanholt și apoi dă cu capul, dar nu în minge. Totul sub ochii arbitrului, care nu are de ales și  îl elimină pe fundașul central al lui Brighton în minutul 28, la scorul de 1-0. Incidentul poate fi urmărit mai jos.

– Crystal Palace. Cu un om în plus pe teren încă din minutul 28 al partidei de la Brighton, londonezii au mai primit încă 2 goluri în prima repriză și nu au fost în stare să răstoarne destinul partidei. Golul lui Milivojevic din repriza secundă s-a dovedit a fi doar o consolare.

– Fulham. Numirea tinkerman-ului Ranieri pe banca londonezilor a adus o nou suflu, o atitudine pozitivă din partea jucătorilor, însă problemele defensive continuă să persiste. Londonezii au primit deja 36 de goluri în primele 15 partide, clasându-se pe penultimul loc în clasamentul all time al defensivelor din Premier League, până la acest stagiu al campaniei. Doar Barnsley (1997-1998) primiseră mai multe goluri – 40.

Kepa. În vară, Chelsea a ales să plătească clauza de reziliere a tânărului portar spaniol (71.5 mil. de lire), iar Kepa a devenit cel mai scump transfer din lume, pe postul său. În meciul cu Wolverhampton nu a fost însă la parametri așteptați, primind 2 goluri din 2 șuturi pe poartă. Mai mult, s-a poziționat greșit pe minge la prima reușită, semnată de Jimenez.

– De Gea. După un campionat mondial uluitor de slab pentru portarul spaniol, unul în care nu a avut absolut nicio contribuție defensivă pentru echipa sa, De Gea pare să fi intrat pe o pantă ușor descendentă și la echipa de club. Gafa din meciul contra Tunarilor nu este singura din acest sezon, iar presa din Premier League pune evoluțiile neconvingătoare pe seama lipsei de motivație, în noul context de la Manchester United. Problema e că postul vizat de el s-a cam ocupat, la Madrid.

– Arbitrajul și lipsa VAR. Mereu există greșeli majore de arbitraj care ar putea fi corectate foarte ușor cu ajutorul tehnologiei video. Trendul continuă și în această etapă. Morata a fost faultat evident în careu și nu s-a dictat nimic, iar Chelsea a pierdut partida. Burnley a deschis scorul, deși arbitrul trebuia să semnalizeze ofsaid, iar mai apoi fault la portar. Și, bineînțeles, Fellaini scapă de un roșu evident, după ce îl trage de păr agresiv pe Guendouzi, pentru a-l opri din acțiune.

– Defensivele din Manchester United vs. Arsenal. Pentru suporterul neutru, partida de pe Old Trafford a fost un adevărat rollercoaster, iar pentru pariorii inspirați, o binecuvântare. Ambele gafează în ambele ar aduce o cotă masivă la pariuri. Din nefericire pentru cei 2 antrenori, toate cele 4 goluri au fost înscrise după greșeli impardonabile la acest nivel.

Primul a fost De Gea, care a scăpat o minge ușoară printre mâini și a permis deschiderea scorului. A intrat apoi în scenă întreaga suită de fundași a lui Arsenal, care au adormit în sincron la o pasă neconvingătoare a lui Herrera în careu. Cumva, inexplicabil, mingea a ajuns la Martial care face 1-1.

După asemenea erori, Rojo își afișează inabilitățile tehnice, pierde jenant mingea la 20 de m de poartă și se face 2-1. Doar câteva secunde mai târziu, Kolasinac lasă și el berea din mână și își adjudecă trofeul de cea mai proastă preluare din Premier League. Bosniacul oferă un assist involuntar lui Lingard, care egalează la doar câteva secunde după reluare.

+/- Este prima etapă de Premier League când toate cele 20 de echipe au înscris cel puțin un gol. Ultima dată când s-a înregistrat o asemenea reușită a fost în 2010, în etapa 15 (27-28 noimebrie 2010).

Etapa 16 din Premier League revine chiar în acest weekend, iar capul de afiș este Chelsea – Manchester City, care se joacă sâmbătă seara.

Surse: premierleague.com, OptaStats, FourFourTwo, Reddit

Dacă îți place ce citești pe Tackle.ro, ne găsești și pe Facebook, Instagram, Twitter, Youtube și Soundcloud.